MAHADZIR SEHAT, JUHANIZAH MD SALLEH, SYAHMI IS'AD, SYAHMI WAFIY

By: juhaniza md salleh

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Friday, 29-Jan-2010 07:58 Email | Share | | Bookmark
25 JAN 2010 (ABAH TERCINTA MD SALLEH BIN SAMAK) MENINGGAL DUNIA

22/1/10 hari jumaat...aku memang tak sabar nak balik kg..memang nak tgk abah..tapi alhamdulilah dpt tel dr kg abah dah bleh keluar hosp dan bleh duduk serta mula nak makan. masa tu pun baru tau anak kena sek ganti hari sabtu...jadi aku pun tel kg ckp tak jadi balik kg...
23/1/10 hari sabtu....anak aku sek sebelah pagi..jam 1 tghari baru balik..ntah knp hati ni terasa nak blk kg jugak tgk abah...nasib baik laki aku kata ok je..bila ajak balik....jd saatu mlm le aku dpt duduk kat kg...masa tu ayh aku dah mula kencing tak rasa...aku bersihkan abah aku...suapkan dia makan..tapi memang dia tak banyak cakap..mata dia nampak sayu sgt...
24/1/10 hari ahad....masa ni aku dah nak blk kl...jam dah pukul 10.00mlm..bila aku ajak laki aku balik..dia lwat2kan waktu..akhirnya pukul 12mlm baru balik kl...sebelum balik sempat aku salam dan cium pipi abah..masa tu tergerak hati nak mintak maaf dgn abah tapi tak terkeluar.....aku sampai kl dlm jam 0330pg.... kejut bibik suruh bukak pintu dekat 1/2 jam baru sedar..anak2 pun dah terjaga...nak tidokan anak2 balik dekat pukul 0430pg br aku tido...

rasa baru lelapkan maata....tiba2 dgr tel berbunyi..mula2 malas nak layan...bunyi kali ke 2..baru tgk sapa tel..rupa2nya adik aku dr kg..terus aku angkat tel...tgk jam baru pukul 0545pg....masa tu lah aku dpt berita ni...

aku terus bangun dgn baju yg balik dr kg tak tukar lg..angkur beg2 yg dr kg takj kemas lg..angkut anak2 terus balik kg..... dkt pukul 10pg baru sampai kg....masa tu arwah abah telah pun disembahyangkan....kalau aku lewat sikit mungkin tak dpt aku melihat buat kali terakhir arwah abah.......

perginya abah dalam keadaan yg amat tenang sekali....pukul 3.30pg abg aim dan mak masih bersama dan berbual dgn abah..walaupun masa tu abah terbaring sahaja.....

disaat akhir hayat abah..mak.neda dan atok ada bersama....abh masa tu dlm kedudukan mengiring...memang macam itulah keadaan abah setiap hari.... massa jam 0520pg tu..abah memandang mak dgn mata yg sayu tanpa berkelip hanya memandang sayu pada mak.......sebelum itu abh cuba mengatakan sesuatu pada mak..tapi butiran percakapan abah memang tidak difahami..masa tu mak mula risau....mak sempat meminta maaf dgn abah ..mengajar abah ucapan ALLAH..... pada jam 0530pg mulut abah berbuih sedikit, mulut terbuka sedikit ..mata mula terpejam..masa tu baru kami sedar abah telah pergi meninggalkan kami untuk selama2nya...semuanya berlaku dgn pantas.....tiada siapa menduga itulah saat terakhir roh abah berada dijasadnya... mungkin abah sedar dirinya akan pergi ... pernah abah mengatakan tentang perkara ini tapi kami melarang abah berkata perkara yg bukan2.......

kini abah telah tiada lagi....kami semua sentiasa akan berdoa untuk abah...agar ditempatkan di kalangan org2 yg beriman


Wednesday, 1-Jul-2009 08:47 Email | Share | | Bookmark
gambar keluarga besar aku...

 


Thursday, 12-Mar-2009 02:46 Email | Share | | Bookmark
kenangan lama tjp 60

 
 
gmbr ini masa training kat mtd ulu tiram ..masa tu tahun 1995-1996


Wednesday, 11-Mar-2009 12:00 Email | Share | | Bookmark
HAPPY BIRTHDAY MY LOVELY HUSBAND



Selamat hari Lahir ke 39 tahun.....buat suami tersayang Mahadzir bin Sehat..

semoga kebahagiaan, kasih sayang dan hubungan kita akan berkekalan hingga ke akhir hayat...................


Monday, 16-Feb-2009 07:29 Email | Share | | Bookmark
MAJLIS PEMAKAIAN PANGKAT SAYA

Pada hari ni saya dipakaikan pangkat mejar oleh Ketua Jurutera jam 1030 di Jabatanarah Jutra....

yg bestnye....sebelah ketua jurutera pakaikan dan sebelah lagi laki aku pakaikan....sebenarnya pangkat tu kuatkuasa mulai april 2008 tapi kuasa sampai masa aku cuti bersalin bulan dis ari tu..so baru arini dapat pakai pangkat tu.....

gambar nanti aku masukkan dalam k.....



[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net